Att göra reklam för en produkt eller tjänst är något som nästan alla företag gör. Dock finns det en del företag som satsar stora summor pengar på det, medan andra företag helt enkelt väljer att sprida företagets namn på annat sätt. När det kommer till reklam har det dock sedan en lång tid tillbaka varit populärt att göra reklam på fastigheter. Därför kommer denna artikel kolla närmre på vad det är för typ av företag som gör reklam via fastigheter och vilken typ av reklam detta faktiskt handlar om.
Hur går det att göra reklam på fastigheter?
Det går att göra reklam på fastigheter på en mängd olika sätt. Det allra vanligaste är dock genom en affisch eller poster. Dock finns det begränsningar för vem som får göra reklam på olika fastigheter. Därför är det viktigt att prata med fastighetsägaren som i sin tur tar kontakt med den fastighetsförvaltning som är ansvarig för byggnaden. Det kan nämligen finnas regler på hur reklam får sättas upp och var den får sättas. Således är det inte bara att sätta upp en massa affischer, utan det kräver rätt tillstånd.
När det kommer till de olika typerna av reklam går det också att sätta upp elektroniska bildskärmar som gör reklam. Detta är framförallt vanligt i större städer, vilket gör att olika företag kan göra reklam samtidigt då bildskärmen kan skifta bild varje minut exempelvis.
Vilka företag gör reklam på fastigheter?
Reklam på fastigheter har funnits nästan så länge som det har funnits byggnader. Det kan exempelvis handla om en gammal anslagstavla som sitter utanför en byggnad, eller en affisch som satts upp med enkel tejp. Numera är dock reklam på fastigheter något som endast större företag har råd med. Det lönar sig nämligen mest att göra reklam på fastigheter i större städer, vilket är något som de flesta företagen vet om. På grund av denna efterfrågan ökar också priset på reklamen.